Julinka lyžuje

Julinka si lyžování v Perninku stršně pochvalovala.

Chtěli jsem se letos vyhnout svátečnímu obžerství, které začíná těsně před Vánoci a končí 1. ledna. A tak jsme se po Česku vydali lyžovat. Vybrali jsme Krušné Hory, konkrétně Pernink. Důvody byly jednoduché máme tam kamarády a chtěli jsem nějakou nenáročnou lyžovačku, jak fyzicky, tak finančně.

Zima přeje lyžování v Krušných horách

Zasněžený Pernink

Sněhu napadlo v Perninku po našem příjezdu aspoň patnáct centimetrů.

Nutno říci, že obě kritéria tohle místo splňovalo, aniž by nějak utrpěla námi, v této kategorii očekávaná kvalita. Bydleli jsem sice u přátel, ale v Perninku se dá i tak najít přijatelné ubytování. Třeba Penzion u Bendů nebo Chata Javorka. Ani jedno z ubytování jsem ale osobně nevyzkoušeli. Jen měly plno, což asi o něčem svědčí.

Přijeli jsem hned po svátcích. Z Brna je to pravda trochu z ruky, ale máme to tam rádi. Zdejší krajina je opravdu kouzelná. Navíc se nám potvrdilo naše očekávání – vyhnuli jsme se davům turistů. Pernink bylo původně německé město v pohraničí s několika tisíc obyvateli. Dnes se bez turistů dá napočítat kolem 600 místních.

CHCI SI PŘEČÍST TEĎ

Sepište si svoje plány!

„Bucket list“ jak říkáme našemu seznamu přání, máme pořád na ledničce a  tak se nám nikdy nestane, že bychom nevěděli, co s dětmi podniknout.

Čerstvý sníh

Čerstvý sníh je to nejlepší místo na hraní. Obzvlášť když jste z Rajhradic, kde pořádně nasněžilo napoledy před mnoha lety.

Když jsem přijeli do Perninku leželo tam kolem 15 cm hodně zmrzlého sněhu. Druhý den ráno jsem se ale probudili do zimní pohádky. Přes noc jakoby zázrakem napadlo snad 20 centrimetrů parádního čerstvého sněhu a tak jsme celé dopoledne sáňkovali. Odpoledne ale už nejen Julinka, ale i Kryštof chtěli na svah. A tak jsem se vydali do druhého zdejšího lyžařského střediska.

Ski areál Velflink Pernink jsme si zamilovali

Ski areál Velflink Pernink

Ski areál Velflink Pernink je místo jako stvořené pro rodiny s dětmi.

Ski areál Velflink Pernink nás nakonec doslova okouzlil. A to tak, že se daly odpustit i občasné fronty u obou vleků. Svah je tu rozdělen na dvě sjezdovky. Jedna je širší a mírnější, druhá malinko ostřejší a užší. Na jedné straně je kotva kombinovaná s pomou na druhé straně pak jen kotva. A proč jsme se tady tak zamilovali? Nejen proto, že sjezdovka byla perfektně upravená, lidí relativně málo, ale především kvůli velmi vstřícnému personálu. Musel jsem si půjčit lyže. Julinka měla svoje. Nejen, že půjčení celého kompletu na odpoledne stálo 260 korun, ale pánové v půjčovně mi vybrali dokonalé boty, snad poprvé jsem šel v půjčovně do bot, které mě netlačily.

Půjčovna ve Velflinku byla velmi profesionální.

Celé odpoledne jsme tak prolyžovali. Každý jsme s Julinkou dali 15 jízd celkem za 290 korun. Líbilo se nám tu tak moc, že jsme se rozhodli tu lyžovat i další dny. Takže kromě čtvrtka, jsme tu na svahu strávili také pátek a sobotu.

CHCI SI PŘEČÍST TEĎ

Hledáte rodinou lyžovačku v cizině?

Přečtěte si tip na jedno z nejlepších lyžařských středisek pro rodiny v Evropě. Tím je jihotyrolský Seiser Alm.

Ceník Dospělí Děti do 15 let

10 jízd  110,- Kč
20 jízd  200,- Kč
30 jízd  290,- Kč

Kdybyste chtěli nechat naučit děti lyžovat profesionály Ski Areál Velflink Pernink má školičku na svahu u lesa. Dětem i dospělým se tu věnuje podle potřeby několik profesionálních instruktorů. Hodiny můžte mít skupinové nebo individuální.

Ski Areál Velflink Pernink

Ski Areál Velflink Pernink, ideální místo kde učit děti lyžovat.

Co je skvělé, že takhle malé městečko má hned dva lyžařské mini areály. První z nich ski areál Pernink u nádraží. Tohle středisko nabízí tři sjezdovky, malý kopeček s dětským vlekem. Je tu lesní stezka pro snowboardy a sáňkařská dráha. Dospělí tu mohou lyžovat za 300 korun celý den, děti za 230. Dvouhodinovka stojí 150 pro děti a 190 pro dospělé.

Kdyby vám byly tyhle dva ski areály při návštěvě Perninku málo, můžete se vydat do nedalekého Pstruží. Odkud vás sedačková lanovka vyveze až na vrchol Plešivec do 1028 metrů. Skiareál Plešivec nabízí hned několik sjezdovek v různé obtížnosti.  My jsme se ale spokojili s Velflinkem a všichni byli šťastní

Pokud byste měli zájem o jiné zimní radovánky tak hned za chalupami v Andělské ulici začíná na rozlehlých loukách krušnohorská magistrála s délkou tras až 242 kilometrů. Z Blatenského vrchu do Horní Blatné vede strojově upravovaná sáňkařská dráha.