Vyšla nová kniha o cestování s dětmi – jmenuje se Ověřeno rodiči, stejně jako webové stránky, které provozují autoři knihy Romana, Michal a Petra. Podtitul knihy zní: Osvědčené tipy, jak si užít cestování s dětmi.

Knížka vyšla v nakladatelství CPress, respektive Albatros Media, a je to opravdu krásný kousek.  Žádné laciné brožované vydání, ale pevné desky, které nesou název vyvedený parciálním lakem. Je tedy nejen praktickou příručkou, ale může bezpochyby posloužit jako velmi pěkný dárek nebo se stát ozdobou vaší vlastní knihovny.

Kniha Ověřeno rodiči

Inspirující rodina s malými dětmi na cestách doma i v cizině.

Knížka je vyústěním několikaleté práce autorů na webu Ověřeno rodiči , který jednoduše a přehledně sdílí zkušenosti rodičů s cestováním, ubytováním a zábavou pro děti.  Kniha má 224 stran, obsahuje mnoho barevných fotografií. Je rozdělena do šesti kapitol. V úvodu se dočtete o projektu Ověřeno rodiči a také o jeho autorech. Romana, Petra a Michal navíc vystupují v knize jako rodiče, kteří popsané rady a tipy se svými dětmi vyzkoušeli.

Jednodenní výlety

První kapitola popisuje jednodenní výlety. Ano i jednodenní výlet je už o cestování s dětmi a s opravdu malými dětmi můžete cestovat už ve chvíli, kdy s kočárkem uděláte třeba jen dvoukilometrový okruh městem. Tady musím říci, že kniha a zejména její autoři ve velké většině případů souzní také s našimi názory. Třeba když Romana popisuje, že na cestách je rodina 100% spolu. Nic neodvádí pozornost rodičů ani dětí – nejsou tu žádné e-maily, telefony, ale ani televize, tablety. Stejně tak o tom mluvíme v našem kurzu na Naučme se – Nebojte se cestovat s dětmi!

Kniha Ověřeno rodiči

V knize jsou jak praktické rady, tak konkrétní tipy na výlety.

Kapitola je rozdělena do několika podkategorií. Jak výlet naplánovat, kde hledat inspiraci, co do batohu, nepodceňovat svačinu. Ale také, jak cestovat s dětmi, když jste jen jeden rodič. A jak na výletě děti motivovat, aby šlapaly, aby je to bavilo. Je tu poměrně velký výčet zajímavých her na výlety. Najdete tu také několik rad, co dělat, když děti opravdu bolí nožičky.

Tipy na výlety v krajích

Tuhle část knihy je trochu matoucí, protože sice dává nějaká doporučení, kam se vydat v ČR, je to rozděleno po krajích, ale bohužel jich tam je ze 14 jen 7.  A i když je tam vysvětleno, že by to dalo na samostatnou knihu, zvolil bych tedy jen postupný výčet, nebo bych dal od každého typu výletu jeden, nehledě na kraje. Takhle to i přes vysvětlení, že není možné obsáhnout všechny kraje ČR vypadá, že se na některé zapomnělo. Obzvlášť, když knihou budete jen tak listovat v knihkupectví. A to je podle mě trochu škoda. Ale třeba se autorům taková samostatná kniha podaří a bude to skvělé.

CHCI SI PŘEČÍST TEĎ

Je pro vás balení na cesty noční můrou?

Vyhněte se stresu při balení kufrů a udělejte si seznam. Inspirujte se v článku „Seznam na balení – mít či nemít“.

CHCI SI PŘEČÍST TEĎ

Dovolená v ČR

Kapitola o delších rodinných pobytech v České republice je stejně jako všechny hlavní oddíly zpracovaná zase do několika podkapitol, takže se v ní skutečně dobře orientujete.

A najdete tu:

• jak plánovat dovolenou,
  • kam vlastně vyrazit,
  • co si zabalit a co nechat doma,
  • co si rozdělit mezi kamarády,
  • jak postupovat, když děti onemocní
  • a co dělat za špatného počasí.

Tipů velká spousta, zase si s autory notujeme, protože řadu věcí máme prostě stejně. Takže jen stručně, nebojte se vzít věci, které sice úplně nepotřebujete, ale potřebují je vaše děti. Přinesou jim v cizím prostředí kontakt se známým, domácím a ony tak budou více v klidu. U menších dětí neváhejte brát plyšáka, oblíbenou peřinku. Náš Kryštof s sebou vozí obvykle jeden nebo několik traktorů. Ale ten pocit, když přijdete na chatu nebo do apartmánu se znechuceným dítětem a on se za pár minut uhraje do klidu.

Kniha Ověřeno rodiči

Nechybí ani mapky.

Autoři knihy Ověřeno rodiči píší také o lékárničce, která je na cestách určitě minimálne pro klid duše naprosto nezbytná. My třeba náplasti nosíme pořád s sebou, protože velmi často vyřeší i “úrazy” které běžně náplast neřeší. 🙂

Na závěr téhle kapitoly si přečtete pět ověřených a doporučených tipů na dovolenou v ČR.

S dětmi k moři

Moře chce s dětmi zkusit každý. Facebookové skupiny jsou plné dotazů, kam jet, jak se sbalit, co nezapomenout.  Kniha Ověřeno rodiči řeší zejména cestování s malými dětmi. Jak vybrat pláž, jestli jim vzít jídlo nebo jej řešit až na místě. Kde se ubytovat, jestli v kempu, v hotelu nebo v soukromí. Tyhle varianty jsou rozebrány do větších podrobností. Dozvíte se také jaký zvolit dopravní prostředek a co s sebou nese cestování každým z nich. Jak zvládnout let nebo cestu autem s miminkem. Hezká je kapitola obsahující hry na cesty do auta. Určitě se bude hodit i pár tipů zabývajících se jídlem na cestu.

Kniha Ověřeno rodiči

Kniha je pro rodiče od rodičů, plná dobrých rad.

Několik rad, jak to udělat, aby vás dovolená u moře nezruinovala snad ocení úplně každý. Hezký seznam věcí, které vzít k moři rozhodně taky přijde vhod.

Na závěr je tu zase pětice konkrétních ověřených tipů na dovolenou u moře najdete tu Sardinii, Řecko, Toskánsko, Španělsko a Chorvatsko.

S dětmi na hory

Tedy myšleno na hory v zimě.  Především se kniha zabývá  pobytem na horách s miminky a malými dětmi. Proč to má smysl? I to se v nové knize dočtete.

Zaujala mě kapitola s návodem, jak si zalyžovat, když máte miminko. Prozradím, že jedním z tipů je vzít s sebou prarodiče, tedy tchýni a tchána. Což je samozřejmě skvělý tip, jen někomu prostě nemusí vyhovovat…

Hory s lyžujícími dětmi, Česko nebo Alpy, jak vybrat zimní středisko pro děti… to jsou jen některé názvy oddílů. Věnují se velkým i menším lyžařským střediskům a jak je najít. Nechybí ani kapitolka, na co si při výběru ubytování dát pozor. Mě se líbily tipy, co s dětmi na hory a tak oddíl, že na horách nemusíte jen lyžovat!

Následuje pět tipů na zimní dovolené v Livignu, Jánských lázních, v Itálii – Monde Bondone, v rakouském středisku Filzmoos a v Herlíkovicích.

CHCI SI PŘEČÍST TEĎ

Má cenu jezdit s dětmi lyžovat do Alp?

Pro nás ano. Přesvědčilo nás naše oblíbené Vorarlbersko. Přečtete si článek o naší loňské lyžovací dovolené v Andelsbuchu.

CHCI SI PŘEČÍST TEĎ

S dětmi do města

Poslední velkou kapitolou knihy Ověřeno rodiči, je oddíl o městských dovolených. Dozvíte se, proč jsou města také vhodná pro děti. Heslem – zapomeňte na Paříž. Slyšeli jste o Nantes? – je uveden další oddíl o městech, která jsou pro návštěvu s dětmi ideální. Dále se dozvíte o nejlepší sezóně pro cestu do města, jak na levné letenky i jízdenky. Další část se věnuje cestování vlakem po Evropě.

Přečtete si také, jak s dětmi v cizím městě naplánovat program a jak si jej užít. A také jak, kde a přes kterou službu se ubytovat. Dozvíte se, že města pro dovolenou nemusí být drahá!

Extrémnější způsoby cestování s dětmi

Tahle kapitola je jen stručným výčtem několika rodin, které cestují jinak, intenzivněji. Najdete tam třeba dvouletého Sašu, který má na kontě dvě desítky zemí nebo Zigáčkovi, kteří vyráží na tisícíkilometrové cesty s dětmi na kole.

Knížka Ověřeno rodiči – Osvědčené tipy, jak si užít cestování s dětmi je po dlouhé době komplexním shrnutím tématu cestování s dětmi. Je vidět, že autoři sami mají děti spíš menší a tím směrem se také zaměřili. Jako vánoční dárek je tahle knížka přímo ideální a když ji ještě zkombinujete s naším živým kurzem Nebojte se cestovat s dětmi budete na příští sezónu dokonale připraveni!